

A XXI. század oktatása már régen nem csak a tankönyvek betűiről szól. Egyre nagyobb az igény olyan iskolákra, amelyek nemcsak szakmai tudást, hanem értéket, közösséget és jövőképet is adnak a diákoknak. A Budapesti Zsidó Hitközség (BZSH) Külkereskedelmi Technikuma éppen ezt az irányt képviseli – és új szintre emeli a hazai szakképzést.
A BZSH Külkereskedelmi Technikum nemcsak egy oktatási intézmény, hanem egy olyan közösség, ahol a diákok nem vesznek el az iskolai hétköznapok forgatagában, hanem részesei lesznek egy támogató, összetartó közegnek. Itt az oktatás személyesebb, az iskola falai között pedig nemcsak tananyag, hanem odafigyelés, párbeszéd és közös értékek is „tanítanak”.
Az iskola küldetése, hogy diákjaik gondolkodó, felelős, nyitott és elkötelezett emberekké váljanak – olyanokká, akik nemcsak a szakmájukban, hanem a társadalomban is helyt tudnak állni.
A technikum új oktatási szemlélete a gyakorlatiasságra és a versenyképes tudásra épít, amit kiegészít az etikai és közösségi nevelés. A diákok nemcsak külkereskedelmi ismereteket sajátítanak el, hanem olyan kompetenciákat is, amelyek a mai munkaerőpiacon elengedhetetlenek: kritikus gondolkodás, problémamegoldás, együttműködés és önállóság.
A tanítás során kiemelt szerepet kap a modern digitális eszközhasználat, a projektalapú oktatás és az élményszerű tanulás – mindez zsidó hagyományokra, közösségi elvekre és emberi értékekre alapozva.
A BZSH Technikum zsidó szellemiségű iskola, ami nemcsak vallási, hanem kulturális és erkölcsi értelemben is irányt mutat a diákok számára. Az intézmény nyitott minden érdeklődőre, és az oktatási kereteken túl a hagyományok megélésére, az identitás erősítésére is lehetőséget ad – méghozzá befogadó, inspiráló módon.
A BZSH Külkereskedelmi Technikum megújulása egy fontos üzenetet hordoz: a szakképzés nem másodlagos út, hanem egyenrangú lehetőség a jövő formálásában. Az iskola új irányvonala azt mutatja, hogy értékalapú neveléssel, közösségi gondolkodással és modern oktatási módszerekkel valóban lehet hatást gyakorolni – nemcsak a diákok életére, hanem a társadalom egészére.