Miért is volt tanítási szünet április 16-án a Külker Gimiben?

Különleges nap volt ez a kedd a Külker Gimi életében. A tanév során második alkalommal töltötték meg a Wesselényi utcai Goldmark-termet az iskola diákjai, tanárai, munkatársai és a meghívott vendégek. De kiket is hívtunk és miért is hívtuk meg őket?
photo

Április 16. a Holokauszt Magyarországi Áldozatainak az emléknapja, ezért ennek tiszteletére Salusinszky András igazgató úr köszöntője után Kiss Henriett, a Budapesti Zsidó Hitközség elöljárósági tagja tartott interaktív megemlékezést, melyben hangsúlyozta, hogy törvényeink önmagukban nem jelentenek garanciát a háborús bűnök, a népirtás megismétlődésének megakadályozására. Embertársaink iránti törődésünk, a szomszédainkkal ápolt jó viszony és a családok emlékezete segíthet elkerülni, hogy hasonló tragédiák forduljanak elő a jövőben. Igazán személyes hangvételű és elgondolkodtató előadást hallhattunk.
 
A rendezvény témái ezt követően szakmai mederbe terelődtek, s az előadók közül Galambos Márton, a Forbes Magazin magyarországi főszerkesztője kezdte a sort. A személyes hangvétellel ő sem maradt adós: hallhattuk gimnáziumi tanárától kapott szöveges értékelését, melyet a mai napig érvényesnek érez, aztán hogy milyen hasznosnak találta egy coach segítségét, és hogy végül is kitiltotta a mobilját a hálószobából, így végre újra könyvolvasó ember vált belőle. Legközelebb talán azt is elmeséli, hogy milyen könyveket olvas szívesen.
 
Fotó: Udvarhelyi Anikó
 
És hogy milyen gyakorlati tanácsokkal szolgált?
  1. Tudj angolul! – kinyílik a világ, ha angol nyelvű híreket is nézel, hallgatsz, olvasol.
  2. Menj el gyakornoknak! – az ebédszünetekben (!) megtudhatod, hogy mi foglalkoztatja igazán a munkájukkal kapcsolatban a szakembereket.
  3. Beszélgess a szüleiddel! – talán nem mindig könnyű, de jobban ismernek, mint bárki más a világon.
  4. Menj külföldre! – ki kell próbálni magad és haza lehet hozni sok hasznos tapasztalatot.
  5. Ismerd meg önmagad! – akár pszichológus, akár coach segítségével vagy másképp, de jó tudni, hogy milyen vagy, és azt kell vállalni, abból kell kihozni, amit csak lehet.
  6. A munkahelyen ne „kavarj”! – munkával kell tölteni a 8 órát, viszont annál nem többet, hogy maradjon idő az otthoni dolgokra is.
És végül, de nem utolsó sorban, elárulta, hogy ők is fogadnak gyakornokokat a magazinnál. A mobilszámát mindenki tudja, aki ott volt.
 
Kissé átrendezve a tervezett programot, második szakmai előadóként Liener Gábor, a Raiffeisen Bank Zrt. ügyvezető igazgatója tartott előadást, aki egyebek között elmesélte, hogy nem elsőre jutott be az áhított egyetemre. Munkatapasztalatot szerzett azonban, és felhasználta azokat a kapcsolatokat, melyekkel a családja tudta őt segíteni, s mára 53 alkalmazottnak a munkáltatója egy olyan banknál, ahol devizaügyletekkel és részvényekkel is foglalkoznak, és ahol euró-milliós és – milliárdos üzleteket kötnek.
 
Liener Gábor
Fotó: Udvarhelyi Anikó
 
Az ő tanácsai a következők:

1. Gyakornokként több helyen is próbáld ki magad, ha teheted! – mindenkinek meg kell találnia azt a munkát, amiben az örömét leli, mert csak abban lehet sikeres.

2. Használd ki, hogy munkaerőhiány van, legyél Te a befutó! – hogyan?

    - legyen JÓ és EGYEDI az önéletrajzod és a motivációs leveled, szóljon konkrétan a meghirdetett pozícióra, még ha kevés is a munkatapasztalatod;
    - az interjún a ruházatod legyen az alkalomhoz illő és semmi olyasmit ne írj, ne állíts, ami nem állja meg a helyét Rólad, még a nyelvtudásodról és a hobbidról sem, mert le fogsz bukni és hiteltelenné válsz;
    - kulisszatitok: az FB és az IG oldaladat is ellenőrizni fogják, úgyhogy érdemes átnézned őket egy leendő munkáltató szemszögéből;

3. Ha bejutsz egy pozícióba, ne furkálódj: figyelj és kérdezz, de írd is fel és jegyezd is meg, amit válaszolnak, sőt időnként vállalj pluszfeladatot is!

4. Folyamatosan fejleszd magad! – ez akkor is fontos, ha az ember a saját vállalkozásában dolgozik, de akkor is, ha alkalmazott: a munkatársaknak és a vezetőknek látniuk kell benned a hajlandóságot a munkavégzésre és a továbbfejlődésre.

5. Építs ki és ápolj minél több kapcsolatot a munkahelyeden!

A magunk részéről mindennel egyetértünk, és a networking megkezdését már az iskolai években is javasoljuk.
 
A bankszakember után az idegenforgalmi szakember következett: Bakó Balázs, aki az OTP Travel Sales & Key Account Managere, valamint a Magyar Utazási Irodák Szövetsége Marketing és Kommunikációs Bizottságának tagja. Sietett mindenkit megnyugtatni, hogy meglehetősen rossz diák volt, és csak több kerülőút után kötött ki a jelenlegi munkájánál, ezt viszont már 8 éve végzi, és jelenleg 101 munkatárssal dolgozik. Röviden bemutatta mindkét szervezetet, melyeknél dolgozik, s rámutatott, hogy az utazási irodáknak még az online világban is óriási a szerepük: meg kell érteni, hogy hogyan változott meg a fogyasztói magatartás az internet és a fapados repülőjáratok elterjedése miatt.

Bakó Balázs
Fotó: Udvarhelyi Anikó
 
Tőle is hallhattuk, hogy a karrier-építés érdekében mennyire fontos az önismeret, sőt ő azt javasolja, hogy mindenki készítse el a saját magáról szóló SWOT-analízist. Általános hozzáállásként pedig azt tanácsolta, hogy sose azt nézzük, MIT MIÉRT NEM, hanem azt, hogy MIT HOGYAN LEHET megvalósítani.
 
A logisztikus tanulókat valószínűleg dr. Kopp Kristófnak, a Rail Cargo Logistics – Hungária Kft. üzemeltetési vezetőjének az előadása érdekelte leginkább. Ő is hosszú utat járt be, míg jelenlegi pozíciójába került: tanult diplomáciát és jogot is, s végül szállítmányozási ügyintézőként kezdte meg pályáját a logisztikus szakmában. Mindenkit megnyugtatott, hogy az elmúlt időszakban óriási a fejlődés a szakmán belül, s ennek megfelelően nagy a munkaerőhiány is, amit most ki lehet használni. Üzenete, hogy fontos a szakma szeretete, valamint az angol és a német nyelv ismerete, de hozott gyakornoki program-lehetőségeket is: 3 hónap alatt akár mind az 5 részlegét a cégnek végig lehet járni. Jelentkezzetek!
 
Kopp Kristóf
Fotó: Udvarhelyi Anikó

Biztosra vesszük, hogy ezt követően azok is új erőre kaptak, akiknek a figyelme az első öt előadás után esetleg lankadni kezdett, Kende-Hofherr Krisztina ugyanis kivételesen lendületes és hatásos stílusban mesélt sztármenedzseri karrierjéről. Őt sem arra az egyetemre vették fel, amelyre eleinte vágyott, otthonról is viszonylag hamar elköltözött, és olyan cégnél is dolgozott, ami nagyon nem felet meg az igényeinek, de végül mindenből a legjobbat tudta kihozni, és jelenleg sikeres üzletasszony, aki több magyar sztárnak a menedzseléséért, személyes márkájuk építésért a felelős. 47 ilyet említett, és aki beköveti őt a khk_tnc IG-oldalán, maga is nyomon követheti, kikről is van szó. És hogy mit tanácsolt a Külker Gimi tanulóinak?
 
Kende-Hofherr Krisztina
Fotó: Udvarhelyi Anikó
  1. Többször kell felállni, mint ahányszor elesünk.
  2. Tökéletesítenünk kell magunkat a választott szakterületünkön.
  3. Fontos az önismeret: aki kevésbé innovatív és kreatív, és akinek kevésbé való a döntés felelőssége, az nagyobb cégnél próbáljon elhelyezkedni, aki viszont nem ilyen, az merjen vállalkozni!
  4. Ha teamben kell dolgozni, legyen benne kezdő tehetség és tapasztalt senior is!
  5. És nagyon fontos a tudatos kommunikáció is. A jelenlévőket vélhetően mindenről meggyőzte.
 
Végül, de nem utolsó sorban informatikusaink is találkozhattak egy olyan szakemberrel, aki hitelesen vázolta az előttük álló lehetőségeket. Murvai-Gaál János 2 éve dolgozik a Prezinél Sofware Engineering Manager pozícióban. Elárulta, hogy elismert cég a Prezi, de azért nem a legnagyobb árbevételű. A munkatársakat és a jelölteket egy kompetencia-mátrix alapján tesztelik, és az eredmények fényében kerülnek különböző, cégen belüli pozíciókba.

Murvai-Gaál János
Fotó: Udvarhelyi Anikó

Milyen típusú munkatársakat keresnek?
  • flexibilis
  • kollaboratív,
  • kommunikatív,
  • optimistán realisztikus,
hogy csak néhányat említsünk a sok idegen szóból, melyeket használt, de mindegyikkel érdemes tisztában lenni. Egyértelműen azt javasolta, hogy az OKJ-képzés után az informatikusok folytassák a tanulást, és próbáljanak egyetemre menni. Mi, kevésbé „kockák” pedig addig is abban reménykedhetünk, hogy létrejön egy nagycsoportos prezi-óra a Külker Gimiben, ahol megtanulhatjuk, hogy hogyan is kell ezt a fantasztikus magyar software-t használni.
 
Hát ez történt április 16-án a Goldmark-teremben, és ezért nem volt tanítás a Huba utcában. Aki eljött, reméljük, jól érezte magát – köszönjük a részvételt és a vendégek igazán barátságos fogadtatását. Bízunk benne, hogy hamarosan folytatása következik …
 
Szerző: Patayné Malomsoki Éva
Fotók: Udvarhelyi Anikó és Halász Eszter